Poczta głosowa, to przydatne urządzenie, kiedyś nawet była oznaką statusu społecznego. Dzisiaj, coraz częściej wkurza. Jak ją wyłączyć?
„Dzień dobry, tu (JA). Niestety nie mogę teraz rozmawiać. Proszę zostaw wiadomość.” – Jak często słyszałeś taką wiadomość? W zamierzchłych latach 2000. Poczta głosowa była w modzie. Ten, kto ją nagrywał uchodził za człowieka światowego i robiącego karierę. Natomiast ten, kto ją słyszał nierzadko rozłączał się zdenerwowany, nie chcąc gadać do automatu.
Czemu poczta głosowa odchodzi do lamusa?
Były więc wersje poważne i oficjalne, były też rozmaite wersje śmieszkowe. Były zapełnione poczty, na które nie można było już nagrać żadnych wiadomości i były wiadomości nieodsłuchiwane przez tygodnie. Wynalazek poczty głosowej, po pierwszym zachwycie dość szybko rozczarował. Już w 2012 roku (czyli dekadę temu!) Amerykańskie badania donosiły, że aż 30 proc. wiadomości głosowych nie jest odtwarzanych przez co najmniej 3 dni. 20% użytkowników telefonów nigdy nie sprawdza swojej poczty głosowej. Co było tego powodem?
Uciążliwa procedura
Sama procedura nagrywania i odsłuchiwania poczty głosowej jest wyjątkowo uciążliwa i długa. Aby odsłuchać wiadomość z poczty głosowej trzeba:
- Oddzwonić na numer poczty głosowej.
- Podać kod (często, nie zawsze).
- Przebrnąć przez długie i monotonne komunikaty operatora o tym kiedy dokładnie wiadomość została nagrana.
A kiedy wreszcie udaje Ci się odsłuchać tę ważną wiadomość, okazuje się, że jest to długa, pełna trzasków, szurań i innych odgłosów tła… pauza. Aby usunąć nagranie z poczty głosowej – musisz ponownie przejść skomplikowany system komunikatów. Noc dziwnego, że wielu to irytowało.
Rozwój komunikatorów
Sam sposób działania poczty głosowej nie zachęcał do korzystania z tego instrumentu, ale gwoździem do trumny prawdopodobnie był gwałtowny rozwój innych aplikacji do komunikacji. Dziś osoby lubiące pozostawiać wiadomości głosowe mogą skorzystać z takiej opcji w messengerze, whatsupie, lub wysłać je nawet SMS-em. Są to rozwiązania intuicyjne w obsłudze, powszechne i dużo szybsze. Nic dziwnego, że większość z nas nie korzysta już z poczty głosowej, a ci, którzy mają ją włączoną szukają sposobu, jak wyłączyć lub w ogóle zlikwidować tę niechcianą funkcję.
Jak wyłączyć pocztę głosową?
Mimo spadku użyć poczty głosowej operatorzy nadal utrzymują tę funkcję standardowej ofercie. Są oczywiście sytuacje, w jakich wyższość poczty głosowej na innymi formami komunikacji, a zwłaszcza komunikatorami tekstowymi, jest uzasadniona. Chociażby w przypadku osób niedowidzących. Wyłączenie (dezaktywacja) poczty głosowej u większości operatorów wygląda podobnie, różniąc się szczegółami.
3 sposoby, jak wyłączyć pocztę głosową?
U większości operatorów pocztę głosową możesz wyłączyć (lub włączyć) na co najmniej trzy sposoby:
Przez aplikację lub na stronie internetowej:
- Wejdź w zakładkę z pakietem aktywnych usług („usługi” lub „Pakiety”).
- Przejdź do sekcji „Ustawienia” lub „zarządzaj”.
- Dezaktywuj usługę poczty głosowej zaznaczając odpowiednie okno. Prawdopodobnie aplikacja będzie prosiła o potwierdzenie dezaktywacji.
Wysyłając SMS
- Wyślij SMS o wskazanej przez operatora treści (np.: REZ – rezygnacja / wyłączenie, lub „dezaktywuj”, „wyłącz”) pod numer właściwy dla twojego operatora (Sprawdź wysokość opłat – z reguły jednak wynosi ona tyle, co za wysłanie zwykłej wiadomości SMS na numer komórkowy).
Poprzez infolinię
- Dzwoniąc na infolinię możesz zlecić wyłączenie poczty głosowej – operacja ta z reguły trwa co najmniej 24 godziny.
Dezaktywacja automatyczna
Są operatorzy, którzy sami automatycznie wyłączają usługę poczty głosowej u abonentów, którzy nie korzystają z niej przez okres dłuższy niż 3 miesiące.
Jak ponowne włączyć pocztę głosową?
Włączanie poczty głosowej jest bardzo podobne do jej wyłączania. U większości operatorów możesz bez problemów w każdej chwili ponownie aktywować te usługę. W tym calu należy skorzystać z którejś z trzech opcji wymienionych powyżej (aplikacja, infolinia lub sms).